Tindakan susulan daripada Bank Negara Malaysia untuk menamatkan perkhidmatan Kad Kredit Citibank.
Susah sangat nak tamatkan perkhidmatan nie..
==============================
From: BNM Telelink [mailto:bnmtelelink@bnm.gov.my]  
  Sent: Thursday, July 05, 2012 4:42 PM
  To: hazlinda.hashim@citi.com; Lin Safira Samah; shairuz.sheffie@citi.com; shariffah.ilyah.syedomar@citi.com
  Cc: Ismail, MasAdi (Kuala Lumpur)
  Subject: FW: Pemberhentian Kad Kredit/ij
Nombor Rujukan : CMAB/2012/0997496
Tuan / Puan,
Aduan terhadap Citibank Berhad
Kami merujuk e-mail Mas Adi Ismail bertarikh 27 Jun 2012 berhubung perkara di atas.
Tuan/Puan dikehendaki mengambil tindakan berhubung isu-isu yang dibangkitkan oleh pengadu dalam e-mail beliau dan memberi maklum balas terus kepada pengadu berkenaan dalam tempoh dua minggu dari tarikh e-mel ini. Sila kemukakan sesalinan e-mail/surat maklum balas tersebut kepada Bank Negara Malaysia untuk tindakan kami. Kami akan memberi maklum balas kepada pengadu, sekiranya perlu.
Sekian, terima kasih.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Perkara ini dikendalikan oleh Hasmah Hamzah
Unit Pengurusan Aduan dan Khidmat Nasihat, Laman Informasi Nasihat dan Khidmat (LINK)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sila layari www.bankinginfo.com.my atau lawati kios kami di kebanyakan cawangan institusi perbankan untuk mendapatkan maklumat am berkaitan produk dan perkhidmatan perbankan
|    ----Original Message----  |   |
|    From:  |      Ismail, MasAdi (Kuala Lumpur)  |   
|    Sent:  |      27/06/2012 15:58  |   
|    To:  |      icccrm2@bnm.gov.my  |   
|    Cc:  |   |
|    Subject:  |      RE: Pemberhentian Kad Kredit/ij  |   
  Puan,
  
  
  
  Berikut maklumat yang dikehendaki:
  
  
  
  Nama: MAS ADI BIN ISMAIL
  
  MyKad: XXXXXX-XX-XXXX
  
  Alamat: XX Jalan Tun Teja   XX/XX, Alam Impian, Seksyen 35, 40470 Shah Alam,
  Selangor.
  
  Bank: Citibank Berhad, Menara Citibank, 165 Jalan Ampang, 50450 Kuala
  Lumpur.
  
  No akaun:
  
  1.       XXXX XXXX XXXX 0388 (ditamatkan)
  2.       XXXX XXXX XXXX 4234 (Kad baru yang dipos / ditawarkan)
  
  
  
  
  Regards
  
  Mas Adi Ismail  ll
  
  Sr. Rig Accountant
  
  cid:image001.png@01CD002D.2054A940
  
  (Rig: Trident 09, DW Expedition & Galveston Key)
  
  Transocean Drilling Sdn BHd
  
  Tel: +6 03 2332 4871
  
  Fax: +6 03 2166 7600
  
  
  
  From: BNM Telelink [mailto:bnmtelelink@bnm.gov.my]
  Sent: Wednesday, June 27, 2012 3:05 PM
  To: Ismail, MasAdi (Kuala Lumpur)
  Subject: RE: Pemberhentian Kad Kredit/ij
  
  
  
  Encik Mas Adi Ismail,
  
  Merujuk kepada emel tuan bertarikh 27 Jun 2012.
  
  Untuk membolehkan pihak kami mengambil tindakan lanjut, sukacita sekiranya
  tuan dapat mengemukakan maklumat-maklumat berikut kepada pihak kami:
  
  
  1) Nama penuh dan nombor kad pengenalan;
  
  2) Alamat surat-menyurat;
  
  3) Maklumat akaun dan bank/cawangan yang terbabit
  
  
  Untuk makluman tuan, pihak kami akan memanjangkan aduan/rayuan
  yang diterima kepada Unit Pengurusan Aduan dan Khidmat Nasihat kami setelah
  menerima maklumat-maklumat seperti yang diminta di atas untuk tindakan
  lanjut unit ini.
  
  
  Terima kasih.
  
  Raja Rohafiza bt Raja Hassan
  BNMTELELINK
  Bank Negara Malaysia
  No Tel : 1-300-88-5465
  No Faks : 03-21741515
  Emel: bnmtelelink@bnm.gov.my
  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  DISCLAIMER: Any e-mail messages from Bank Negara Malaysia (Bank) are sent
  in good faith, but shall not be binding nor construed as constituting any
  obligation on the part of the Bank.
  
  CONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail contains confidential information,
  which is intended only for the use of the recipient(s) named above. If you
  have received this communication in error, please notify the sender
  immediately via e-mail and return the entire message. Thank you for your
  assistance.
  
  
  
  |------------------------------+-------------------------|
  | | |
  |----Original Message---- | |
  | | |
  |------------------------------+-------------------------|
  | | |
  |From: |Ismail, MasAdi (Kuala |
  | |Lumpur) |
  | | |
  |------------------------------+-------------------------|
  | | |
  |Sent: |27/06/2012 09:28 |
  | | |
  |------------------------------+-------------------------|
  | | |
  |To: |icccrm2@bnm.gov.my |
  | | |
  |------------------------------+-------------------------|
  | | |
  |Cc: |malaysia.customer.service|
  | |@citi.com |
  | | |
  |------------------------------+-------------------------|
  | | |
  |Subject: |Pemberhentian Kad Kredit |
  | | |
  |------------------------------+-------------------------|
  
  
  
  
  Tuan,
  
  Pada penghujung December 2011, saya telah menghantar surat pembatalan dan
  menyerahkan kad kredit Citibank Berhad bernombor XXXX XXXX XXXX 0388 kepada
  pihak khidmat pelanggan bank beralamat di  Menara Citibank, 165 Jalan
  Ampang, 50450 Kuala Lumpur.
  
  Namun demikian pihak Citibank Berhad telah berulang kali menghubungi saya
  melalui telefon, menawarkan kad kredit yang baru dengan kemudahan yang
  ditambahkan bagi menghargai saya sebagai pengguna mereka untuk tempoh 10
  tahun lalu. Saya enggan menerimanya, namum setelah beberapa kali dihubungi
  (diganggu) dan di"desak/pujuk" saya bersetuju untuk menerima kad kredit
  tersebut dihantar kerumah saya.
  
  Pada Januari 2012 saya telah menerima melalui penghantaran pos laju, kad
  kredit Citibank Berhad yang baru bernombor XXXX XXXX XXXX 4234 berserta
  arahan "pengaktifan" kad sebelum boleh digunakan. Saya tidak mengaktifkan
  kad tersebut sebagaimana diarahkan, sebaliknya telah memusnahkan kad
  tersebut.
  
  Yang menjadi isu sekarang, sehingga kini saya terus menerima PENYATA AKAUN
  dengan rujukan kad kredit yang baru (XXXX XXXX XXXX 4234) walaupun kad
  tersebut tidak pernah diaktif dan digunakan. Memandangkan hujung tahun yang
  semakin hampir, saya khuatir pihak Citibank Berhad, akan mengenakan caj
  perkhidmatan dan levi bagi kad yang tidak pernah saya aktifkan. Mohon pihak
  tuan mengambil tindakan bagi membatalkan Kad Kredit ini   XXXX XXXX XXXX
  4234.
  
  Terima Kasih
  Mas Adi Ismail
  
  
  
silap sedara pergi musnah kad tp tak batalkan akaun tu..akaun masih on selagi tak batalkan.at least encik kena call citibank utk batalkan kad..jika tak nak kad tu sepatutnya awal2 lagi jangan setuju terima kad tu..silap sendiri ni..rasanya at least 50 ringgit kena bayar GST tu..kalo nasib baik boleh la waive
ReplyDelete