Thursday, December 1, 2011

Kimi - Wayang - Taska

Semalam 30 Nov 2011 Kimi dengan kawan kawan Transit di Taska dia telah dibawa oleh pengasuh Taska pergi tengok Wayang di JJ, Bukit TInggi (sudah tentu dengan izin keluarga dan aku yang telam menimbang berkilo kilo tan untuk melepaskan dia pergi mengikut “rombongan” cuti sekolah tu)..

 

Jadi semalam bila aku balik ke rumah @ 10.00 pm, dengar suara dia menjerit kat tingkat atas “Mama.. ayah dah balik”.. kedian tak lama lepas tu dengar suara keceriaan dia ditangga bercerita “Ayah, tadi Kimi pergi tengok wayang certa penguin!!!””” tak sabar2 dia  nak tunggu aku naikkeatas untuk bercerita pasal pengalaman dia pergi menengok wayang… sambil naik tangga ke atas, tak berhenti mulut dia bercerita pasal kawan2 dia yang mengikut sekali dan cerita pasal penguin berjalan dan menari dalam wayang yang dia tengok.. Sesekali dia mengayakan gerak langkah penguin berjalan dan menari.

 

“Ayi, pergi tak?” aku Tanya ke Kimi..

 

“Ayi tak pergi, diakan kecik lagi”..

 

Aku bertanya balik siapa kekawan dia yang pergi. Sibuklah dia memberitahu aku nama kawan2 Taska dia yang pergi sekali. Bila kau Tanya berapa orang yang pergi dia jawab “Kan tadi dah bagitahu..” lepas tu dia menghitung “one, two, three, four, five”” dan menunjukkan kan ke aku Lima jari dia… Lima orang kawan2 dia sebagaimana nama2 yang dia bagitahu ke aku tadi..

 

Gitulah galagat dia….

 

Regards

Mas Adi Ismail  ll

Via email @ 1st December 2011

No comments:

Post a Comment